youtube

marți, 30 aprilie 2013

Despre înfrângere - de Nicolae Geantă

Foarte mulți liceeni au luate note nesatisfăcătoare la simulările de la bac. I-am văzut triști, demoralizați, învinși... "Există înfrângere?", i-am întrebat empatizând cu ei. "Există!", mi-au mărturisit ofuscați. "Nu există", le-am replicat apropiindu-mă de bănci.

"Există frunze înfrânte?". Tăcere. "Nu, pentru că în ciuda faptului că au căzut de ger, că s-au lipit de pământ, frunzele trăiesc prin copac. La primăvară vor da altele". Frunzele nu-s învinse datorită copacului.

"Există înfrângere?". "?". "Există. Însă nu sunt cu adevărat înfrânți decât cei ce n-au luptat niciodată".   Coelho spune despre ei că vor zice cu mândrie: "N-am fost învins niciodată!". Dar nici nu vor putea mărturisi că au avut vreo victorie. Brazilianul mai zice: "Vai de cei ce n-au fost niciodată înfrânți! Nu vor învinge niciodată în viață!".

Le-am spus liceenilor despre ultimele zile ale lui Isus. Se părea că e înfrânt. Ierusalimul nu l-a acceptat. Iuda l-a trădat. Petru s-a blestemat că nu îl cunoaște. Ioan a fugit ca o potârniche. Ucenicii s-au ascuns. Pilat l-a condamnat. Preoții îl blestemau. Poporul îl huiduia. Tâlharii îl sfidau. Satana îi șuiera în urechi: "Nimeni nu-i de partea ta!". Isus a murit. A fost pus în mormânt. I-au sigilat cavoul! Înfrângere pe toate planurile!!! Dar Dumnezeu, l-a înviat! Azi, cine-i cel mai victorios din istoria lumii?

Înfrângerea e pentru eroi. Cicatricele lor sunt medalii. Doar ei au onoarea de a pierde și bucuria de a câștiga!

nicolae.geantă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu