youtube

vineri, 14 februarie 2014

Un tramvai numit prostie - de Vladimir Pustan

Fratele Lae zicea ieri că a văzut un primar oficiind căsătorii în tramvai. Mi-a spus că oraşul acela trebuia să fie tare sărac dacă nici primărie n-aveau. I-am explicat că oricum căsătoria nu era valabilă decât o zi, adică era pe fugă ca şi tramvaiul şi nu merita să nenorocească bunătate de sală de protocol.

A rămas năuc. M-a întrebat dacă primarul acela zice „până când moartea vă va despărţi? ”şi i-am spus că cei doi depun jurământ că vor rămâne împreună până se opreşte tramvaiul.

Am crezut că înţelege, dar nu a înţeles. S-a luminat şi zâmbindu-mi mi-a şoptit că abia acum îşi dă seama de ce Ceauşescu punea bisericile pe roţi şi le muta prin oraş, ca să se poată oficia şi în ele căsătorii de-o zi.

Îmi spunea fratele Valer Brâncovan că noi, românii, suferim de-o foame istorică. I-am spus că noi suferim de-o prostie istorică şi i-am dat o sumedenie de exemple.
                Noi avem un dragobete sub tâmplă care ne munceşte şi ne face să bem kitsch-ul ca pe apa cu clor de la chiuvetă.
                Nouă ne-a fost uşor să ne contaminăm cu Valentine’s Day pentru că oricum de balcoane ne atârnam la soare ciorapii şi alte rufe intime. Ne place să ne dezgolim în public şi când înjură românul, rotunjeşte cuvântul obscen cu bucuria rostirii marilor adevăruri.
                Cel mai lung sărut premiat de cunoscătorul public bucureştean ce trecea întâmplător prin Piaţa Sudului.
                Ce-a mai lungă declaraţie de dragoste răcnită printre trecătorii îngheţaţi din centrul Timişoarei.
                Îmbrăţişări, panglici, inimioare roşii, baloane, căsătorii scurte, reduceri pentru o noapte la hotel, ziua îndrăgostiţilor a venit peste români care s-au îndrăgostit imediat. De un kilogram de portocale fleşcăite mai ieftine, de o sobă ce mai emana puţină căldură (îmbrăţişată imediat), de un colţ de pâine găsit în tomberonul cu gunoi. Dragoste la prima vedere.
                La vot ne-am îndrăgostit de Băsescu şi cred că va fi o dragoste scurtă,  tip Valentine’s.
                Eu m-am săturat de iarnă şi de Halloween. Dar ce legătură are Halloween-ul cu Valentine’s Day? Are una metafizică. Şi eu cred că are legătură şi cu Badea Cârţan, cu Meşterul Manole, cu Mama Omida şi cu Gigi Becali.
                …Toate astea şi multe altele i le-am spus pe nerăsuflate lui Lae. A plecat mohorât spunându-mi că toţi tinerii creştini de astăzi care reuşesc să se ţină curaţi, ar trebui sanctificaţi încă din timpul vieţii. I-am replicat că vorbeşte prostii din cauza frigului şi întorcându-i spatele m-am împiedicat de doi câini care sărbătoreau Valentine’s Day. 


Vladimir Pustan

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu