youtube

joi, 12 iunie 2014

Jurnal de Beiuș


Sâmbătă la 14 fix eu am plecat din București. Celelalte trei mașini plecau din Ploiești. Cu toții, 19 inși. Când am ajuns la Rășnov două mașini mă așteptau iar pe alta o... depășisem! Otniel are limitator de viteză! De la Codlea la Sebeș-Alba a plouat. La Orăștie era soare! Am ajuns la 19.00. Exact pentru Evanghelizare în cartierul de rromi. Tinerii au cântat în curtea bisericii. Nicolae Geantă a predicat: "Când să mă pocăiesc?". În timpul predicii se adunase nori negrii peste Orăștie. "Du norii Doamne!". Și i-a dus! S-a dormit la Biserica Baptistă Harul. Unii vreo 3 ore. Alţii vreo 5. Mulțumim Gabi și Emma. Mulțumim rromilor ce s-au străduit să facă ciorba. Și prăjiturile!

Duminică dimineața am sărbătorit Rusaliile la baptiști. Interesant că Biserica Harul a fost arhiplină. Migraseră penticostalii! Am avut de câștigat toți. A fost har din belșug. S-a cântat ca la Rusalii! Nicolae Geantă a predicat despre "Biserica la superlativ". La 12,30 frații încă nu se îndurau să mai plece!

Am mâncat rapid la Biserică (mulțumim tuturor baptiștilor și lui Flavius Zahringer), iar la 14,00 am plecat la Beiuș. Eu am aer condiționat, ceilalți au geamurile deschise! De la Țebea la Beiuș drumul e ca după episodul Nagasaki. Era să rup mașina! Am ajuns la Sala Cireșarii la 17 și ceva. În câteva minute fratele Pustan era acolo. Căpitanul e totdeauna primul pe punte! La 18,00 a început să cânte Cris, apoi Frații de la Boldești, adică grupul Rouă pentru Suflet. Magnific. Viorel Oprișan, pastorul rromilor din Boldești a prezentat proiectul "Lumină pentru rromi". A avut mare trecere. A predicat Nicolae Geantă: "Cum ar fi Biserica fără Duhul Sfânt?". Încheierea a făcut-o Vladimir Pustan. În maniera-i caracteristică. 10 familii s-au hotărât să cazeze câte doi îngeri. Au reușit. Mulțumim în Numele Regelui. Seara, după ora 22 tinerii prahoveni au ieșit în parcul din Beiuș cu tinerii la Sf. Treime. Rromii au cântat corale în aer liber. Trecătorii au avut un spectacol gratis. Până după ora 24. Mulţumim pastore Pustan. Eşti la 1 cm de inima noastră! Mulţumim familiilor ce ne-aţi cazat. Dumnezeu să vă răsplătească efortul!


Luni, a doua zi de Rusalii, am mers la botezuri la Păntășești. La biserica din satul natal al fratelui Pustan. Aglomerație cum n-a mai fost de la deschidere. Afară, pe banci de lemn, mai asistau încă o biserică! "Rouă pentru Suflet" a cântat din nou înălțător. Nicolae Geantă a predicat "Elisei, de la coarnele plugului la carul de foc". Dorel Coraș a predicat "Ce este botezul". Apoi a botezat trei persoane: Naomi, Ghiță și Maria. A fost har ca la Rusalii!

La amiază am mâncat pizza în Beiuș. Mulțumim Radu Mance! Nu ne-am putut abține să nu cântăm și în restaurant! La 14,30 am plecat din orașul Cireșarilor spre Deva. Drumul a părut mai ciuruit. Mulțumesc Doamne că n-am mai luat radarul în Ștei! Și nici în altă parte! După un popas la Lidl în Orăștie am mai oprit la Brașov, pe Colină. Samuel, Alisa și Larisa au examen a doua zi. Facultățile lor nu-s ușoare. Băiatul e la Mecatronică, fetele la Medicină. (Uitasem, studenții au avut cursurile la ei și-au învățat chiar în mașină!). După miezul nopții am ajuns acasă. Nu era o oră potrivită pentru mâncare, dar... foamea a impus legea!

Marți după amiază m-a sunat Radu Mance: "Ce faceți, ați ajuns? Când veniți înapoi?".








Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu