youtube

joi, 10 iulie 2014

Despre înfrângere - de Nicolae Geantă


Liceeni cu note nesatisfăcătoare la bac. Triști, demoralizați, învinși... Cu capul plecat. "Există înfrângere?", i-am întrebat empatizând cu ei. "Există!", mi-au mărturisit ofuscați. "Nu există", le-am replicat apropiindu-mă de decepționați. Uimire pe fața lor...

"Există frunze înfrânte?". Tăcere. "Nu, pentru că în ciuda faptului că au căzut răpuse de ger, că s-au lipit de pământ, frunzele trăiesc prin copac. La primăvară vor da altele". ADN-ul nu e în ele, ci în copacul ce nu poate fi distrus de zăpadă...

"Există înfrângere?". "?". "Există. Însă nu sunt cu adevărat înfrânți decât cei ce n-au luptat niciodată". Paolo Coelho spune despre ei că vor zice cu mândrie: "N-am fost învins niciodată!". Dar nici nu vor putea mărturisi că au avut vreo victorie! Vai de cei ce n-au fost niciodată înfrânți! Nu vor învinge niciodată în viață!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu