youtube

sâmbătă, 27 decembrie 2014

Jurnal de Antiohia

Duminică noaptea am dormit iepurește. Poate și din cauza grijii față de Adi Hentea. (Îngrijorarea însă e depărtare de Dumnezeu). Adi a plecat singur cu trenul din Arad, la 0,30. Pentru oameni de vârsta sa nu-i o problemă să circule singuri, noaptea, pe Inter City. Pentru Hentea e eroism. Pentru că știți deja: nu vede! Normal că trenul a avut întărziere... O oră până la Sinaia. Când am coborât din mașină tocmai oprise trenul. Era 11,30. Adi Hentea mă aștepta pe peron.

După 12 eram acasă. Simplitatea lui Adi Hentea m-a uimit. Dar și credincioșia lui. Am învățat de la el în două zile cât dintr-un manual întreg. Pe drum am vorbit că uneori suntem criticați cum arătăm la amvoane: cu bărbi, cravate, Serousi, ceasuri, chelie ori plete... Mi-a spus că pentru el nu-i o problemă cum arată oamenii din biserică. Fiindcă nu-i vede. Așa ar trebui să fim și noi pentru alții: orbi! "Nu știam că Gliga are părul mare, dar mi-au zis alții!".

La 14,30 am plecat la București. Adi Gliga ne aștepta deja cu băieții, cu Band-ul. Venise de duminică seara din Banat. A avut, în decembrie, în fiecare seară concert. E ora 18,00 și n-am început. "La Bucuresti se mai întârzie", ne-a încurajat Dani de la Antiohia, organizatorul. Le-am dat sfertul academic. A venit și Alin Jivan cu soția. Florina e însărcinată în luna opta. Mi-era tare dor de ei. Sunt hotărâți: nu vor să cânte!
A început Crăciunul Tinerilor. Cu creștini după Evanghelie, penticostali, baptiști, carismatici, oameni din lume. Adi Hentea a cântat 6 piese. Aplauze! Bucurie. La invitația lui Dani Ciucur și insistențele lui Adi Gliga, au urcat în scenă Alin și Florina Jivan. Au voci superbe! Apoi a predicat Nicolae Geantă. Despre "Închinare la iesle": înainte de iesle trebuie să treci pe la Scriptură, la iesle nu mergi fără daruri - închinare și cu buzunarul, de la iesle pleci acasă pe alt drum, schimbat. A urmat recital Adi Gliga. Ajutat de Ionuț la chitară, Adi la pian și Sami Ciuculescu la tobe. A fost ca la Betleem: cor îngeresc! Lacrimi, schimbare...

Am terminat după 20,40. Cântăreții au fost asaltați: foto, autografe, discuții, îmbrățișări. Chiar un tip de pe la X-Factory a venit să vorbească cu Adi Gliga. Adriana a dorit s-o colindăm pe mama sa. Cu Gliga, Hentea și Band-ul. Plus fetele mele. 10 înși. Am traversat o jumătate de București. Adriana conduce ca la raliu. Am ajuns dincolo de Berceni. I-am spus lui Hentea că văd deja chirilice bulgărești! Ne-a așteptat nu numai mama și tatăl Adrianei, dar și frații, mătușile și niște vecini. Cu pizza caldă! Să tot colinzi așa! Adi Gliga și Adi Hentea au dat recital. Nu i-am auzit niciodată cântând mai bine colinde. Poate scena îi face mai sobrii...

După miezul nopții am ajuns cu Adi Hentea prin... Ferentari! Ne-a cazat un unchi al Adrianei. La 1,30 fratele Corneliu încă mai avea de povestit minunile lui Dumnezeu. Eu îl ascultam, Adi nu prea... Adormise.



La 7 am primit mesaj de la Hentea "Bună dimineața!". Uitasem, Adi Hentea" e expert în smartfonuri. Și-n computere. Face chiar fotografii! La 9 am plecat spre Prahova. "Sunt cu Nicu Geantă prin Ferentari", îi spunea Hentea unui prieten la telefon. "Am dormit aici". "Și sunteți nevătămați?", întrebă curios ardeleanul... Pe la 11,30 eram acasă. La 15,00 am plecat din nou la concert. Concert de caritate pentru copiii rromi. La Casa Sindicatelor din Ploiești. Adi Gliga era deja acolo. Iar Rouă pentru Suflet, pastorul lor Viorel Oprișan și o parte din copiii de la Fundația "Lumină pentru rromi, plecase de acasă de la 14!

Adi Hentea nu doar cântă cu vocea. E și instrumentist? Cântă la clapă, chitarâ, flaut... E orchestră. Dar și "inginer" de sunet. "Dă-mi la înalte încă cu 5 megaherţi...", "?". A cântat splendid şi la Ploieşti. Sala l-a savurat. Din nefericire au lipsit mulţi dintre invitaţi! Dumnezeu însă a binecuvântat totul! Copiii, cei pentru care s-a făcut concertul au cântat îngereşte. Mai ales "Glorie Mielului" (numai BBSO îi mai bate). Adi Gliga a colindat minunat. Apoi a făcut încheiere cu închinare... E drept, am trecut o jumătate de oră peste program. Directotul Casei Sindicatelor ne-a avertizat. Totuşi e om de treabă...

După concert am fost cu Adi Gliga şi Band-ul la KFC. Ei pleacă toţi la Tg. Jiu. În seara de Crăciun Adi va mânca cu săracii în gară! Eu plec spre Câmpina. De Crăciun şi-a doua zi am 4 programe. Adi Hentea a plecat cu Adriana la Bucureşti. La 23,45 s-a urcat în trenul de Arad. 10 ore de mers. Singur. Şi a doua zi seara avea program la biserică...

Mulţumim Adi Hentea că ai îndrăznit să sfidezi neputinţa şi să te alături cu noi la concert! Nu ţi-a fost greu, ai venit cu dragoste. Mulţumim Adi Gliga şi băieţilor pentru tot ce aţi făcut! Şi suportat. Şi cărat atîtea scule! Mulţumim Adriana N. şi familiei tale pentru ospitalitate, pentru găzduire. Sunteţi nişte oameni grozavi. Mulţumim Dani Ciucur pentru mâna întinsă. Domnul să te răsplătească! Îţi promitem că ne vom revanşa! Mulţumim tuturor celor ce aţi îndrăznit să veniţi la concertul de caritate! Dumnezeu să vă deschidă toate uşile!
Nicolae Geantă & Rouă pentru Suflet














Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu