youtube

vineri, 29 ianuarie 2016

Exersarea, mama perfecțiunii - de Nicolae.Geantă

"La cât sunteți dvs de adaptabil, nu aveți cum să nu vă descurcați", mi-a spus un tânăr care dorea neapărat să îi vizitez biserica. Sunt adaptabil, dar am nevoie de exersare. Cine nu exersează nu doar stagnează, ci coboară! Viața e ca banda de metrou: deși stai pe ea, cobori!

"Cântă-i fratelui Nicu o partitură de Mozart", a spus mămica unei mici pianiste în timp ce îi vizitam la Jucu. Și fetița a început. Dar numai a partitură nu suna! "Începe odată să cânți", i-a poruncit femeia nemulțumită de copilă. "Mami, a zis doamna profesoară să nu începem niciodată până nu ne încălzim 25 de minute degetele!". Exersarea. Mama performanței...

Nimeni nu ajunge șofer fără exersare. Ar muri și el și ceilalți la prima ieșire în stradă. Nimeni nu devine medic fără exersare. Ar ucide pe bandă vieți. Nimeni nu ajungeolimpic fără exersare. Și nici actor fără repetiție. Exersarea îmbunătățește cunoștințele dobândite! 

Dacă vrei să cânți triluri de privighetoare ai nevoie de ore de vocaliză. Dacă vrei să fi în echipa de "leviți" trebuie să repeți bine la instrumente înainte de a intra în sanctuar. Dacă vrei să predici bine, trebuie să te pregătești bine. Rugăciuni, post, studiu, schițe rupte... Cine neglijează exersarea se neglijează pe sine! Arthur Rubinstein a spus o vorbă celebră: „dacă neglijez să exersez o zi, observ eu; două zile, observă prietenii mei; trei zile, observă publicul“. 

Dar fără exersare nu e cunună. David Livingstone a reușit pentru că și-a construit o deviză: „Am hotărât să nu mă opresc niciodată până nu ajung la ţintă şi până nu mi-am atins scopul". 

Exersează! E drept, e greu! Necesită muncă, timp, energie. Dar altfel nu-i cunună! Dacă ești creștin exersează! În Cer nu se ajunge ca-n parlament! Și nici nu se va dormi ca acolo...

Nicolae.Geantă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu