youtube

miercuri, 4 ianuarie 2017

Ce fel de biserică trebuie să fim în 2017

Text: Faptele Ap. 4:29-34, 5:14-15

Inventio
Vara trecută am vizitat cu un frate Săpânța. Cimitirul vesel. Crucile, mormintele, noua clădire a bisericii din lemn din incinta țintirimului. Lume buluc, lumânări, acatiste... Selfiuri cât nu poate înghiți facebooku. La ieșire, o doamnă de la pangarul Cimitirului Vesel mi-a înmânat Cartea de oaspeți. "Nu doriți să scrieți ceva?". Al luat pixul din lemn și am scris. ”Sunt încântat de tot ce am văzut. O singură întrebare am:  Câți oameni s-au mântuit în această biserică?”
În 2017 ar trebui să se mântuiască mulți oameni în bisericile noastre!
Ba mai mult, ce biserici ar trebui să fim?

Dispozitio
1) o biserică mai caldă, mai unită - părtășie (v.32)
2) o biserică mai profundă, mai înțeleaptă  - ucenicie (v.7 c.6 )
3) o biserică mai puternică, mai dinamică - închinare (v. 29-31)
4) o biserică mai activă, mai prezentă - slujire (v.34)
5) o biserică mai extinsă, mai largă - evanghelizare (v.33, v.14 c.5)
6) o biserică mai pregătită să întâmpine Mirele!

Concluzio
Un creștin ajunge la ușa Raiului. "Cine-i?", întreabă îngerul. "Eu, Ionică". "Cu cine ai venit?". "Singur". "Nu pot deschide. Ni s-a poruncit să nu primim pe nimeni singur!"
Căutați să NU vă duceți la biserică singuri! Și nici în Cer!

Nicolae Geantă
1 ianuarie 2017

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu