youtube

miercuri, 28 iunie 2017

Ce sunt Sfinții? Sau cine cred liceeni că sunt...

În urma unor dezbateri cu elevii am rămas uimit de răspunsurile date. Iată ce părere au liceeni mei* despre sfinți, Petru sau Iuda. După 10-12 ani de școală! Și de Religie evident...

Întrebarea 1: Cine a fost Petru?
- un împărat, a zis o pitică fără ezitare.
- un înger, a răspuns o blondă de-a zecea.
- ba nu, un luptător cu balaurul!, a corectat-o un tip gelat.
- un sfânt.
- Petru și Pavel, zice un băiat cu coc.
- Sfinții Petru și Pavel bă fraiere, îi replică altul.
Râd. Râd și ei. Apoi un băiat cu coc sparge gheața!
- Știu eu dom' profesor. A fost unul bun și unul rău!



Întrebarea 2: Cine a fost Iuda?
- a fost un drac!
- conducătorul Romei.
- un sfânt trădător.
- un șmecher!
- ăla de l-a trădat pe Isus în fața lui Pilat!

Întrebarea 3: Ce sunt Sfinții?
- cei de pe pereți de la biserică,
- cei care au fost alături de Dumnezeu la bine și la greu,
- un om care a riscat pentru credință,
- oameni pe care i-am făcut noi,
- un om fără păcat cu credință în Dumnezeu,
- s-au sacrificat pentru Cristos (martiri),
- sunt prieteni apropiați ai lui Dumnezeu care îl ajută mereu,
- cei care nu au păcate,
- sunt cei care ne ocrotesc și se roagă pentru noi pentru că le purtăm numele!

Întrebarea 4: Care este porunca I?
- să nu minți,
- să nu înjuri,
- să nu furi,
- să nu ai alți d-zei,
-să iubim aproapele,
-să nu iei Numele în deșert,
- să respecți,
- să ne spovedim!

Notă* : Sunt obligat să fac precizarea că eu la liceu nu predau Religie. Așa cum cred unii dintre oamenii care mă citesc... Predau Geografie.

Nicolae.Geantă

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu