youtube

joi, 8 iunie 2017

De ce să apreciem vrăjmașii – de Nicolae Geantă

Dar Eu vă spun: „Iubiți-vă vrăjmașii...” (Matei 5:44a)

Nimănui nu-i place să aibă dușmani. Opozanți. Oameni care să te zgândăre, să-ți facă orice alee cu flori un calvar sângeros. Vrăjmași care cu orice chip nu vor să vadă fericit! Când te apropii de ei, ori numai când auzi de ei, îți sare adrenalina. Ești gata imediat de ripostă. De pus mâna pe baionetă și ieșit la atac... Însă orice replică ai avea dușmanul nu stă cu mâinile în sân. Aruncă noi molotoave. Ori măcar vitriol.

E drept, dacă ripostăm ne facem rău singuri. Și aici nu vorbesc teologie, ori despre pierdea mântuirii, ci a liniștei interioare. Colesterolul, afecțiunile cardiace de aici izvorăsc. Apoi, riposta vine din ură. Ura și furia se transformă în cârlig de undiță. Ai grijă să nu te agațe!

M-am tot gândit de ce Hristos ne-a poruncit să ne iubim vrăjmașii. Și inițial am crezut (și am auzit ades prin biserici), că numai astfel putem să-i câștigăm. Este corect. Dar, oricât ne-am strădui, nu le putem potoli excesul de ură! Cel puțin nu tuturor! Hristos și Biserica au avut întotdeauna dușmani. Chiar dacă au răspuns cu iubire...

De ce să-mi venerez dușmanul, de ce să-i recunosc contribuția? Pentru că dacă n-ar fi el, vrăjmașul, n-aș putea da tot ce am mai bun în mine! Dalai Lama zicea că trebuie "să ne admirăm dușmanii pentru că ne oferă ocazia de a ne dezvolta!" Adică de a fi noi, zic eu.



Nu ne place să fim dușmăniți. Nu ne plac vrăjmașii, împotrivitorii, criticii aberanți, tiranii sufletelor noastre. Dar ei, fără să știe, ne ajută să fim mai atenți. Dușmanul îmi testează răbdarea. Mă face perseverent. Mă ajută să îmi înfrâng răutatea. Și, ca în cazul scoicilor, nisipul dușman poate deveni perlă...

Nu vă pot sugera nicio cale de a scăpa de dușmani. Vijelii în viață veți avea tot timpul. Vrăjmași veți mai găsi. Dar slavă Domnului că sunt rari! Ba și mai mult: Dumnezeu e de partea noastră!

Spuneam unor frați zilele trecute să nu renunțe la lupte. Întotdeauna în spatele unui hățiș foarte des te vei bucura de cele mai frumoase peisaje. Nici Cerul nu ar părea așa de frumos dacă nu ar fi și furtuni.

John Piper zicea că un creștin care nu are împotrivitori trebuie să se uite atent dacă nu e de partea vrăjmașului! O colegă, profesoară pensionară, îmi spuse odată că valoarea unui om constă în numărul lui de dușmani. Atunci m-am gândit la Domnul Isus. Astăzi mă gândesc și la noi...

Apreciați-vă criticii! Asta înseamnă că sunteți urmăriți!

Iubiți-vă vrăjmașii! Știu, vă fac neplăceri mari! Dar vă țin treji și scot tot ce e mai bun în dvs.

Nicolae.Geantă

7 comentarii:

  1. Nu cred ca am vazut vreodata un dușman asa cum a fost descris în acel text poate pentru ca nu mi.am lărgit orizonturile dar daca stai sa analizezi in mintea ta practic asa este datorat lor noi suntem mai buni.
    O viata frumoasă nu este neaparat si una usoara!

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu cred ca am vazut vreodata un dușman asa cum a fost descris în acel text poate pentru ca nu mi.am lărgit orizonturile dar daca stai sa analizezi in mintea ta practic asa este datorat lor noi suntem mai buni.
    O viata frumoasă nu este neaparat si una usoara!

    RăspundețiȘtergere
  3. Nu cred ca am vazut vreodata un dușman asa cum a fost descris în acel text poate pentru ca nu mi.am lărgit orizonturile dar daca stai sa analizezi in mintea ta practic asa este datorat lor noi suntem mai buni.
    O viata frumoasă nu este neaparat si una usoara!

    RăspundețiȘtergere
  4. Personal cred ca cel mai mare si periculos dusman al omului este propriul SINE , iar cea mai grea lupta a unui om este cu el însasi !
    "Cel încet la mânie pretuieste mai mult decât un viteaz si cine este stapân pe SINE pretuieste mai mult decât cine cucereste cetati."
    Binecuvântari sfinte !

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevărat. Cea mai grea luptă o duci cu tine. Dar Hristos a zis iubiți-vă vrăjmașii. Asta înseamnă alții decât tine. Eu despre "ceilalți" vorbesc...
      Fiți binecuvântat de Tatăl!

      Ștergere
    2. Când dusmanii din interior sunt biruiti,
      Cei din exterior sunt necesari, bineveniti !
      Cu cât vor fi mai multi,mai rai si fiorosi,
      Cu-atât vom creste si vom fi mai luminosi !

      Ștergere