youtube

vineri, 16 martie 2012

Poem Testamentar

de Gabriel Garcia Marquez

Dacă pentru o clipă Dumnezeu ar uita că nu sunt decât o papuţă de cârpă şi mi-ar oferi o bucată de viaţă, fără îndoială că n-aş spune tot ceea ce gândesc, dar m-aş gândi la tot ceea ce spun.

Aş aprecia valoarea lucrurilor, nu ptr ceea ce valoreaza, ci ptr ceea ce ele inseamna cu adevarat.
Aş dormi putin, n-aş mai visa deloc, căci prin fiecare minut când închidem ochii pierdem 60 de secunde de lumină.
Aş merge când ceilalţi se opresc, m-aş trezi când alţii dorm.
Aş asculta când alţii vorbesc, şi aş savura o îngheţată bună de ciocolată.
"Aş trăi ca îndragostit de dragoste".

Dacă Dumnezeu mi-ar oferi încă o bucatică de viaţă, m-aş îmbrăca simplu, aş cădea în genunchi în faţa soarelui, lăsându-mi goale corpul şi sufletul.

Dumnezeule, dacă aş avea o inimă, mi-aş scrie ura pe gheaţă  şi aş astepta primele raze de soare. Cu un vis de Van Gogh aş picta pe stele un poem de Benedetti şi i-aş oferi lunii un cântec de Serrat. Aş stropi trandafirii cu lacrimile mele pentru a simţi durerea spinilor şi sărutul roşu al petalelor.

Dumnezeule, dacă aş avea o bucată de viaţă..., n-aş lăsa să treacă nici o zi fără să le spun celor pe care îi iubesc cât de mult ii iubesc.

Aş convinge fiecare bărbat, fiecare femeie, că ei sunt preferaţii mei şi aş trăi ca îndragostit de dragoste.
Aş demonstra oamenilor cât se inşeală crezând că încetează să se îndrăgostească îmbătrânind, fără să ştie că încep să imbatrănească atunci când incetează să se îndrăgostească!

I-aş da aripi unui copil, dar l-aş lăsa să înveţe singur să zboare.

"Când ma vor pune in cutie..." I-aş învăţa pe bătrâni că moartea nu vine o dată cu bătrâneţea, ci cu uitarea.

Am învăţat atât de mult de la voi oamenilor! Am învăţat că toată lumea vrea să trăiască pe culmi, fără să ştie că adevarata fericire constă în felul în care escaladezi muntele.
Am învăţat că atunci când nou-născutul strânge pentru prima dată, în pumnul lui mic, degetul tatălui, îl cucereşte pentru totdeauna.
Am învăţat că un om nu are dreptul să-l priveasca pe un altul de sus decât atunci când trebuie să se aplece pentru a-l ajuta să se ridice.

E adevarat că multe am putut învăţa de la voi, dar nu vor folosi la mare lucru, deoarece, când mă vor pune în această cutie, vai, voi fi mort!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu