youtube

sâmbătă, 28 aprilie 2012

Scuze care ucid

Text: Exodul 4:13-17, Luca 14: 23-24

Inventio:
"Cum trebuie să fie un profesor bun?". "Să ne ierte de câte ori greşim".
Trăim într-o societate în care oamenii caută scuze: în tramvai, în piaţă, la Cotroceni, în biserici.
Pe net puteţi găsi: SMS pentru scuze, felicitări pentru scuze.
Unii spun că-s plauzibile, alţii că-s credibile.
"Cine se scuză se acuză" (proverb).
De ce cautăm totdeauna scuze când e vorba de slujire pentru Domnul Isus?

Dispozitio:
1. scuzele respingerii chemării la slujire (Exod 3, 4)
a. vârstă nepotrivită
- cîţi ani avea Moise? Era mai tânăr ca dvs?
- în slujirea lui Dumnezeu nu sunt pensionari; nici rezervişti!
- aşa-i că unii vă găsiţi la tineri?
b. statut nepotrivit
"Eu nu sunt păstor? Să facă el!". Lăsându-l doar pe el, credeţi-mă, într-o zi o să crape!
- scuza anonimatului (Cine-s eu?). La Dumnezeu orice persoană e un somebody.
- scuza necunoaşterii (Ce le voi spune?). Dumnezeu nu-i confuz. Când te cheamă, îşi spune clar ce vei face.
- scuza ineficienţei (Nu mă vor crede!).
- scuza neputinţei (Vorbirea nu mi-e uşoară). Nu pot predica. Dar poţi oferii Biblii.
- scuza dezinteresului (Trimite pe altcineva). Totdeauna iarba vecinilor e mai verde. Pentru că ei o udă, spunea fratele Pustan.
De fapt toate aceste scuze, arăt că nouă nu ne pasă! Sunt scuze ale nepăsării!

2, scuzele respingerii chemării la părtăşie (Luca 14:13-24)
a. scuze de afaceri (Am cumpărat un ogor)
- cine cumpără ogoare înainte să le vadă
- cine aleargă după nimicuri, va ajunge un om de nimic
b. scuze de ambiţie (Mi-am cumpărat cinci perechi de boi)
- nu-s mulţumit c-o pereche de boi, deşi am doar două mâini
- nu-s mulţumit cu două perechi, vecinul are şi el tot două; de aceea cumpăr cinci: să fiu the best!
c. scuze de relaţie (M-am căsătorit de curând)
- m-aş pocăi, dar ştiţi... soţia, soţul, copiii...
- suntem doi în căsnicie, fiecare are o cheie, dar... trebuie să fiu la 17 acasă!
- prietene, în cer vei intra singur!

Concluzio
vers. 4 cap. 14 din Exod: "Dumnezeu s-a mâniat!"
Luca 14: Nuntaşii care au respins invitaţia nu au gustat din cina oferită!
Ce scuze mai inventăm?
Filipeni 2:14 "Faceţi toate lucrurile fără cârteli şi fără şovăieli".
Totuşi, după atâtea scuze, Moise l-a acceptat pe Dumnezeu!
În ziua Judecăţii de apoi, Hristos să fie scuza dumneavoastră!
- nu uitați proverbul ”Cine se scuză, se acuză”!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu